SIAL Paris, et strategisk ”hub” for dagligvarehandlen
afMed 7.000 udstillere fra hele verden, der præsenterer mere end 400.000 produkter, udgør SIAL Paris 2016 en unik platform for fødevaretrends og innovationer i den globale fødevarebranche. SIAL Paris, der afholdes den 16.- 20. oktober 2016, er mere end blot en messe. Der bydes også på konferencer, smagsprøver og demonstrationer, butiksbesøg i Paris, business-møder m.m.
Der afholdes mange særarrangementer på SIAL Paris. Her er et par appetitvækkere:
• “Bon Appetit” med kød- og mejeriprodukter
To af messens hovedsektorer, nemlig kød- og mejeriprodukter, der udgør mere end 15% af udbuddet, bliver genstand for særlige events, bl.a. to konferencer, der bliver vist direkte på SIAL TV, og madlavningsdemonstrationer i ”La Cuisine”-området.
• Inspiration fra hele verden
To ud af tre besøgende kommer på SIAL Paris for at finde nye produkter. I år vil de blive taget med på en ny rundrejse med ”World Tour”, der er baseret på et oplæg fra 28 fødevarejournalister fra hele verden, der har udvalgt de mest repræsentative produkter og tendenser fra deres respektive hjemlande. Resultaterne kan ses i passagen mellem hal 5A og 5B.
• Dedikerede butiksbesøg
SIAL Paris har allieret sig med MMM, europæisk specialist i benchmark for detailhandlen, der skal hjælpe med at fremvise nye detailkoncepter i Frankrig. Der arrangeres flere rundture med dedikerede butiksbesøg, der er bygget op omkring specifikke temaer som fx. innovative fødevarekoncepter i Paris, gourmet og foodservice samt vin og spiritus.
SIAL Paris tager pulsen på den globale dagligvarehandel
Dagligvarehandlen udvikler sig konstant både i Frankrig og resten af verden. Nielsen har analyseret de overordnede markedstrends, og de bliver præsenteret på SIAL Paris. Det gælder bl.a. de fremtidige distributionskanaler, moderne salgs- og produktionsmetoder, den digitale revolution med bl.a. UberEats og Goggle Express Shopping, differentiering og branding i forhold til kundeloyalitet og meget mere.